ارسال پاسخ

۷ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2798

pvc-asso.ir

مطالعه ی موردی:  انتخاب لوله های  pvc برای توسعه فرودگاه تورونتو

به گفته ی رئیس VUS، آلن جونز، دلایل انتخاب  pvc برای توسعه فرودگاه تورونتو دو چیز است: پول و زمان. لوله های  pvc با حساسیت بیشتری تولید می شود زیرا...

به گزارش سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در راستای ادامه ی توسعه فرودگاه بیلی بیشاپ جزیره تورونتو در کانادا، اداره بندر تورنتو یک تونل عابر پیاده ساخت که پایانه کشتی را به فرودگاه در جزیره متصل می کند تا ازدحام سفر دریایی را کاهش دهد.

 

این پروژه در سال 2014 مورد تایید قرار گرفت و شامل فاضلاب بهداشتی تحت فشار، فاضلاب ثقلی و همچنین خطوط اصلی شبکه ی آب در هر دو انتها تا نقطه ی حفر تونل بود.  در این پروژه  استفاده از لوله های  PVC به جای پلی اتیلن ترجیح داده شد که از ابتدا توسط شهر تورنتو انتخاب شده بود.

خدمات زیرزمینی والنتین در اونتاریو(VUS) پیمانکار بخش لوله و اتصالات در این پروژه بود.

 

لوله های  pvc مشتری پسند و مقرون به صرفه

به گفته ی رئیس VUS، آلن جونز، دلایل انتخاب  pvc دو چیز است: پول و زمان. استفاده از لوله های  پلی اتیلن در صورتی که اجرا در مسیر مستقیم بوده و نیازی به اتصالات زیاد و گرانقیمت برای نصب نباشد، عالی به نظر می رسد. درغیر این صورت استفاده از این لوله ها پرهزینه و زمانبر در نصب خواهد بود.

 

 لوله های  pvc با حساسیت بیشتری تولید می شود زیرا انعطاف پذیر است و نصب آن سریعتر است و کار با این لوله ها در طول های کوتاه راحت تر است. اجرای لوله کشی  pvc به معنی کاهش هزینه در هر متر است که عمدتا ناشی از نیاز کمتر به هزینه ی اتصال است. بیشترین هزینه ی احتمالی در استفاده از HDPE زمانی است که شما یک خم در مسیر داشته باشید زیرا نمی توانید  لوله را برش دهید و مانند  PVC با اتصال مکانیکی مهار کنید.

 

 در عوض شما باید لوله ها را در محل اتصال با دقت بالا به هم جوش دهید. جوش خوب و زمانی که برای خنک شدن آن نیاز است زمان بر است و این به معنای هزینه برای نیروی کار بیشتر است.زمان نصب لوله ی  PVC نصف HDPE است.

 

PVC مناسب برای فضاهای محدود با جدول زمانی فشرده و پروژه های پیچیده

این کار در هنگام ساخت و ساز در فرودگاه و پایانه ی کشتی بود و پیمانکاران مجبور بودند برای اجرای برنامه های حفاری جدول زمانبندی بسیار فشرده داشته باشند. این کار مستلزم کار شبانه روزی و سروکارداشتن با  مسافران در حال رفت و آمد بود بدین معنی که فضای کار بسیار محدود و کوچک بود.

 

 بنابراین نصب یک سیستم لوله ی انعطاف پذیر که می توانست به سرعت و به راحتی نصب شود بسیار ضروری به نظر می رسید. در مجموع 700 متر از لوله های  PVC نصب شدند از سایز 75 تا 400 میلیمتر که شامل لوله های فاضلاب بهداشتی SDR35، لوله های فاضلابی تحت فشار DR21/DR26  و خطوط اصلی آب C900 DR18   است که به عنوان منبع اصلی انتقال آب به جزیره مورد استفاده قرار می گیرد. موقعیت مکانی این پروژه چالش های منحصر به فرد دیگری را ایجاد کرده است.

 

خاک بسیار شنی و نزدیکی به ساحل به معنای نیاز به میزان قابل توجهی از آبگیری بود. به گفته ی جونز بدیهی است که ما به سیستم لوله و اتصالی نیاز داشتیم که بتواند به سرعت و راحتی نصب شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد